mitsh’s blog

くだらない日記

辛抱そして我慢(patience and perseverance)

 COVID-19 感染防止として、外泊、外出、面会のルールの見直しするのは9月末だと、ある看護師が話してくれた。あと1ヶ月近くここにいると思うと私は心が滅入る。

 薬の効く人ならいいけど、私の場合は全く効かない。

 多分主治医もプライドっていうのはあるんだね。あくまで薬で治そうとする。私は薬が効いているフリをしないと退院も出来ないから、仕方ない。

 薬も効かないのに入院する必要がどこにある。

 私は形式上、統合失調症と言う病名であり、障害等級1級を付与されている。1級は2級より年金が高い。また更新の審査は不要。つまりこれ以上回復する見込みはないと年金機構は判断している。

 そういう意味では2級の人や健常者の老齢年金をもらう人よりも得している。

 私の奇妙な症状について、私が思っている通りのことを書いても、大部分の人たちは信用しないと思うので、書かないことにする。でも私には音が変調されて聞こえることや、音程が不安定に聞こえること。上半身が張り裂けそうに痛い症状は統合失調症では説明出来ない。

 

 A nurse told me that the rules for staying out, going out, and visiting people will be reviewed at the end of September to prevent COVID-19 infection. My heart sank to think that I'll be here for almost another month.

   It would be easy to stay here if the medicine works, but in my case it  doesn't work at all, so it's painful.

Perhaps the attending physician has pride.  The physician is only trying to cure them with medicine. I can't leave the hospital without pretending that the medicine is working, so I pretend that the medicine is working.

 Why do I need to be hospitalized when medicine doesn't work for me?

 Formally, I have the disease name of schizophrenia, and have been given a disability grade of 1. Level 1 has a higher pension than Level 2. Also, no renewal review is required. In other words, the Pension Service judges that there is no prospect of further recovery.

 Therefore, I am getting more money than it who receive the second-class pension and it who receive the old-age pension of the able-bodied.

 I don't think most people will believe me even if I write about my strange symptoms, so I won't. But no one can explain the symptoms of schizophrenia that I hear modulated sounds, that I hear inconsistent pitches, and that my upper body feels like it's going to burst.

 

 #sound modulated  #pitch is unstable #body pain  #schizophrenia #strange symptom  #音声変調 #音程の不安定 #身体の痛み #統合失調症 #奇妙な痛み